Matematika és ének 05. 15-ig
MATEMATIKA
május 12. /Kedd/
A 126. tanóra címe: A derékszögű koordináta-rendszer megismerése.
Rajzoljatok két számegyenest, melyek merőlegesen metszik egymást, a tankönyv 164. oldalán
láthatjátok, hogy nézzen ki! Olvassátok el a tankönyv 164. oldalát! A vízszintes
tengelyre írjatok a nyílhoz egy x betűt, ezt x tengelynek nevezzük, mindig ezen a
tengelyen mozdulunk el először, ha egy pontot ábrázolni akarunk. A függőleges
tengely nyila mellé írjatok egy y betűt, ez lesz az y tengely. Egy pont második
jelzőszáma szerint mozgunk rajta. A két tengely metszéspontját hívjuk origónak,
mely a (0; 0) pontot jelenti.
Most olvassátok el a TK 164/1. és 165/2. kidolgozott példát és megoldását! Ha
megértettétek, a munkafüzet 116/3. feladatával próbálkozzatok, ahol pontok
koordinátáit kell leolvasni!
május 13. /Szerda/
127. tanóránk címe: Pontok ábrázolása a Descartes-féle koordináta-rendszerben
A tankönyv 165.oldaláról oldjátok meg a füzetben a 2. és 5. feladatot! A számpár
azt jelenti, hogy például A(2;3), vagyis az A pont helyét úgy határozzuk meg, hogy
az origótól jobbra megyek 2-öt, majd onnét fel 3-at. Ha a pont koordinátái
negatívak például B(-1; -4) azt jelenti, hogy origótól balra megyünk 1-et és onnét
le 4-et. Ha ez a két feladat sikerül, olvassátok át a 166. oldalt, az 1. példával és
megoldásával együtt! Nem kötelező küldeni házit!
május 14. /Csütörtök/
128. óránk címe: Koordináta-rendszerben való ábrázolás gyakorlása.
A tankönyv 167/1. a) és munkafüzet 116/1a) b) és 117/ 3.4. feladatokat próbáljátok
megoldani! Küldjétek el megoldásaitokat!
május 15. /Péntek/
129. óránk címe: Összefüggések keresése.
A tankönyv 173/ 5. 6. 7. feladataival és a munkafüzet 121/1. 2. 3. feladataival próbálkozzatok, aki szeretné elküldeni, küldje, de nem kötelező!
_______________________________________________________________________________
ÉNEK-ZENE
május 12. /Kedd/
Az opera a 31. óránk témája.
Keressétek meg a szó jelentését interneten az áriával együtt! Aki szeretne javítani, írhat egy kis vázlatot Mozart Varázsfuvola című operájának történetéről! Vagyis miről szól röviden? Csak a füzetedben kézzel írott és fényképezett munkákat fogadok el! Nem kötelező!
Hallgassatok néhány érdekes részletet ebből a meseoperából!
Bűvös csengettyű: https://www.youtube.com/watch?v=SQb6pNLygkY
Sarastro áriája: https://www.youtube.com/watch?v=c-lyCi20quM
Papageno - Papagena duet: https://www.youtube.com/watch?v=hAoe7QdZ3ao
május 12. /Kedd/
A 126. tanóra címe: A derékszögű koordináta-rendszer megismerése.
Rajzoljatok két számegyenest, melyek merőlegesen metszik egymást, a tankönyv 164. oldalán
láthatjátok, hogy nézzen ki! Olvassátok el a tankönyv 164. oldalát! A vízszintes
tengelyre írjatok a nyílhoz egy x betűt, ezt x tengelynek nevezzük, mindig ezen a
tengelyen mozdulunk el először, ha egy pontot ábrázolni akarunk. A függőleges
tengely nyila mellé írjatok egy y betűt, ez lesz az y tengely. Egy pont második
jelzőszáma szerint mozgunk rajta. A két tengely metszéspontját hívjuk origónak,
mely a (0; 0) pontot jelenti.
Most olvassátok el a TK 164/1. és 165/2. kidolgozott példát és megoldását! Ha
megértettétek, a munkafüzet 116/3. feladatával próbálkozzatok, ahol pontok
koordinátáit kell leolvasni!
május 13. /Szerda/
127. tanóránk címe: Pontok ábrázolása a Descartes-féle koordináta-rendszerben
A tankönyv 165.oldaláról oldjátok meg a füzetben a 2. és 5. feladatot! A számpár
azt jelenti, hogy például A(2;3), vagyis az A pont helyét úgy határozzuk meg, hogy
az origótól jobbra megyek 2-öt, majd onnét fel 3-at. Ha a pont koordinátái
negatívak például B(-1; -4) azt jelenti, hogy origótól balra megyünk 1-et és onnét
le 4-et. Ha ez a két feladat sikerül, olvassátok át a 166. oldalt, az 1. példával és
megoldásával együtt! Nem kötelező küldeni házit!
május 14. /Csütörtök/
128. óránk címe: Koordináta-rendszerben való ábrázolás gyakorlása.
A tankönyv 167/1. a) és munkafüzet 116/1a) b) és 117/ 3.4. feladatokat próbáljátok
megoldani! Küldjétek el megoldásaitokat!
május 15. /Péntek/
129. óránk címe: Összefüggések keresése.
A tankönyv 173/ 5. 6. 7. feladataival és a munkafüzet 121/1. 2. 3. feladataival próbálkozzatok, aki szeretné elküldeni, küldje, de nem kötelező!
_______________________________________________________________________________
ÉNEK-ZENE
május 12. /Kedd/
Az opera a 31. óránk témája.
Keressétek meg a szó jelentését interneten az áriával együtt! Aki szeretne javítani, írhat egy kis vázlatot Mozart Varázsfuvola című operájának történetéről! Vagyis miről szól röviden? Csak a füzetedben kézzel írott és fényképezett munkákat fogadok el! Nem kötelező!
Hallgassatok néhány érdekes részletet ebből a meseoperából!
Bűvös csengettyű: https://www.youtube.com/watch?v=SQb6pNLygkY
Sarastro áriája: https://www.youtube.com/watch?v=c-lyCi20quM
Papageno - Papagena duet: https://www.youtube.com/watch?v=hAoe7QdZ3ao
Megjegyzések
Megjegyzés küldése